Taky chcete vědět, proč je kreslené video tak úspěšné? Co způsobuje jeho skvělé výsledky a proč?

To nejste zdaleka sami.

Po tom, co jsem vypustil do světa svou novou příručku úspěšného podnikatele s názvem 13 + 1 důvod, proč úspěšné firmy využívají keslené video se stalo něco zvláštního… Lidé, kteří si příručku stáhli mi najednou začali psát a občas i volat. Zajímalo je, jak jsem to s těmi důvody číslo 10 až 12 vlastně myslel a že chtějí vědět víc.  No a takhle vznikl tento článek.

Magická moc kresleného videa

Nejdřív se vás zeptám na něco osobního. Máte děti?
Pokud ano, tak máte výhodu. Pokud ne, tak si vzpomeňte na své dětství. Vzpomenete si, jak se jmenoval váš oblíbený hrdina. Byl to krtek, včelka Mája, nebo třeba myšák Mickey?

S mou pětiletou dcerou rádi koukáme na pohádky a hlavně ty kreslené.
Přišlo vám někdy zvláštní, že myšák Mickey mluví, žlutá houba nosí kalhoty a krysa umí skvěle vařit? Řekli jste si někdy: „To je směšné! Kde na ty nesmysly chodí?“.

Vsadím se, že ne!

Nejspíše jste se nikdy nezabývali tím, jak nepravděpodobné vlastnosti ty kreslené postavičky mají.

Proč vás při sledování kresleného videa ani náhodou nenapadne uvažovat nad tím, jestli něco je, nebo není možné?

Psychologové to nazývají „Suspension of disbelief“, neboli potlačení nedůvěry.
Jedná se o téměř až magickou moc, díky které se nad tím nepozastavujeme a prostě tomu věříme.

Naše dětství je klíčem k úspěchu

Snad každý se jako malý rád díval na kreslené pohádky a kdo tvrdí, že ne, tak se kouká doteď. 🙂

Od dětství milujeme kreslené pohádky a dodnes máme kreslená videa spojená s dětstvím, zábavou a ne s něčím komerčním. Díky tomu jsou kreslená videa vašimi potencionálními zákazníky vnímána, jako neohrožující forma komunikace a jsou k vaší zprávě podstatně vnímavější.

Snížení ostražitosti

Při použití kresleného videa se divák a váš potencionální zákazník přestane sám sebe ptát na otázky, jako: Nebude to mít moc těžké ovládání?  Je ta značka kvalitní a co když se to pokazí?

Díky tomu je kreslené video marketingovou zbraní těžkého kalibru.
Během chvilky dokáže odstranit přirozený sklon ke kritice a zaměřit pozornost na vaši zprávu.

Pro lepší představu se vžijte do role člověka, který potřebuje nové auto. Podívejte se na dva následující obrázky a u každého z nich se zaměřte na to, co vás jako první napadne.

Obrázek č. 1
auto 1
Super, nové auto potřebuji.

© Michal Garšic

Obrázek č. 2
porsche
Hmm, to bude pěkně drahé. Kdoví, kolik bude stát pojistka, náhradní díly…
Taky to bude mít zbytečně vysokou spotřebu, malý kufr…

Free image Porsche (Free photobank torange.biz) / © torange.biz

Širší souvislosti

Při „dospěláckém“ pohledu na obrázek č. 2 se zaměřujeme na detaily a díky tomu je téměř nemožné vidět celou zprávu, kterou ve videu chcete sdělit. Divák zaměstnává svou mysl zbytečnými detaily a nevidí tak celkový obraz v širších souvislostech.

Oproti tomu v kresleném videu s obrázkem č. 1 se může váš potencionální zákazník více zaměřit na vaši zprávu a skutečný přínos pro něho samotného.

Tajemství odhaleno

Teď už znáte tajemství úspěchu kreslených videí. Víte, co stojí za těmi skvělými výsledky a proč mají téměř až magickou moc. Víte více, než naprostá většina ostatních a díky tomu máte obrovskou výhodu. Výhodu, která je vám bez jediného drobného detailu platná, jako sáňky v létě 🙂

Co je tím detailem?

No přece využití v praxi! Prostě tuhle marketingovou zbraň těžkého kalibru nenechat jen tak ležet, ale začít ji používat. Pro odjištění stačí kliknout na červené tlačítko 🙂

Červené tlačítko

Comments

comments